A hidak és utak találkozásánál megfigyelhetünk egy érdekes jelenséget, amit főleg télen vagy hűvös időben láthatunk. A dilatációs hézag az úttest és a híd széle között található néhány centiméteres rés. Ezeket a távolságokat hosszú és masszív acéltüskékkel küszöbölik ki, amelyek képesek a terhet egyik oldalról a másikra átvezetni anélkül, hogy az építmények szerkezetében vagy a járművekben kárt tenne.
Ez a jelenség nagyobb betonból készült felületeket is érinti, így itt kisebb, de legalább olyan hatékony rendszerekkel birkóznak meg a hőmérséklet csökkenésekor jelentkező zsugorodással. A dilatációs hézagot gyakran egy hosszú és vékony sáv betonból való kimarásával küszöbölik ki.
Akik nem tehetik meg, hogy egy ilyen lyuk keletkezzen a padlójukon, azok választják a különböző dilatációs hézagot áthidaló, a felülettel együtt mozgó rendszereket. Ezáltal nem kell aggódniuk, hogy a járművek mozgatásánál rongálódik a beton vagy maga jármű. Igazán praktikus megoldás erre a nagyon gyakori problémára.