mpl árak szerepe
mpl árak szerepe

A futárszolgálatok nagyon jó pozícióban vannak napjaink kereskedelmi hálózatában, hiszen kapcsolódási pontot képeznek a kereskedők és fogyasztók, és önmagában a fogyasztók és a kereskedők között is. Ezek a kapcsolódási pontok nagyon sok futárszolgálat esetében lokális, regionális, nemzeti és nemzetközi szinten is fennállnak. A futárszolgálatok kulcsszerepe elsősorban a kereskedelmi folyamatok megváltozása, az e-kereskedelem elterjedése által adott. Ebben a folyamatban a webáruházak elterjedése és működése az egyik legfontosabb tényező. A webáruházak a hosszútávon fenntartható működés érdekében általában egy futárszolgálattal állnak szerződéses viszonyban.

Ebben a formális kapcsolódási pontban nagyon fontos a szállítási szolgáltatás ára, de nem mindenáron, hiszen a webáruházak működése szempontjából létfontosságú a gyorsaság, megbízhatóság, amelynek egyik meghatározó tényezője a futárszolgálat. Magyarországon ma már nagyon sok futárszolgálat bizonyított ezen a téren. Ide sorolható például az MPL. Az mpl árak meghatározásánál figyelembe van véve az ár/érték arány, tehát a reálisan biztosítható szállítási idő, az ellenőrizhetőség és problémák esetén a precizitás. Mindez nagyon fontos a vásárlók megtartása szempontjából a webáruházak számára, ugyanakkor hosszútávon a futárszolgálat jó hírnevének megőrzése szempontjából is. Az mpl árak nagyfokú hatékonysággal társulnak, így tökéletes választást jelentenek a belföldi csomagszállítás esetében. Az mpl árakhoz hasonlóan, ma már nagyon sok futárszolgálat kínál előnyös opciókat. Általában a pozitív tapasztalat és a bizalom fontos kritérium a futárszolgálatok közötti választásban, ami idővel alakul ki. A kezdő futárszolgálatoknak ebből a szempontból nehéz dolguk van.